دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان کرمان

طه هاشمی: اجلاس 71 دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت طلایی معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری واحدهای دانشگاهی است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: براساس تصمیم هیات رئیسه دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی، در اجلاس رئیسان واحدها با شعار «دانش، فرهنگ و اقتصاد» به مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد.
کد خبر : 140079

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید طه هاشمی در نشست شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: یک سری اقدام‌ها را در نظر داریم تا معاونت آموزشی دانشگاه، انتظارهای هیات رئیسه را برآورده کند و به عنوان مثال شخصیت فرهنگی اعضای هیات علمی بررسی و تایید شود.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: فردی که به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاه می‌شود و در مدت خدمت با جوانان و دانشجویان در ارتباط است باید از نظر فرهنگی نیز مورد تایید باشد و به گزینش‌های معمول بسنده نکنیم.


استان کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت استاد باستانی پاریزی در روز دوم دی امسال، نخستین استانی خواهد بود که طرح ماندگار فرهنگی در آن شروع خواهد شد و سایر واحدها باید مشاهیر استان خود را معرفی کنند

وی افزود: بسیاری از مسائلی که به ظاهر برای ما اصل تلقی می شوند نمادهایی برای شناسایی افراد هستند اما معیارها فقط دینداری و فرهنگ افراد نیست.


مدرس دانشگاه باید دارای شخصیت فرهنگی باشد


عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: افرادی که می خواهند وارد دانشگاه شوند و تدریس کنند، باید دارای شخصیت فرهنگی و آراسته به ارزش های اصیل انسانی باشند.


هاشمی افزود: در نظام‌های دموکراتیک در شخصیت و منش افراد جامعه شخصیت آزادی‌خواه و آزاداندیش آشکار است و در جامعه اسلامی هرگاه شخصیت انسان‌ها فرهنگی شد آن زمان جامعه تمام عیار فرهنگی و دینی خواهیم داشت که پیامبران و ائمه معصوم (ع) به دنبال تحقق این جامعه بودند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: شخصیت‌سازی در افراد جامعه باید در حوزه آموزش پیگیری شود و شخصیت و رفتار استادان با دانشجویان باید به گونه ای باشد که ارزش‌های جامعه حفظ شود.


هاشمی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز پایان نامه‌های مرتبط می توانند معضلات جامعه را برطرف کنند اما متاسفانه موضوع های تکراری و ناکارآمد که وقت استادان و دانشجویان را هدر می دهند و به جامعه هیچ کمکی نمی کنند به مباحث اصلی تبدیل شده اند.



وی با توجه به نیاز جامعه به پیگیری مشکلات از طریق دانشگاه ها ، تاکید کرد: اگر حوزه پژوهشی دارای پیوست فرهنگی باشد و موضوع‌هایی را که معضل های اجتماعی و فرهنگی جامعه را حل می کند در دستور کار قرار دهد، می توان به داشتن جامعه فرهیخته و ایده آل امیدوار بود.


عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: استان کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت استاد باستانی پاریزی در روز دوم دی امسال، نخستین استانی خواهد بود که طرح ماندگار فرهنگی در آن شروع خواهد شد و سایر واحدها باید مشاهیر استان خود را معرفی کنند.


هاشمی گفت: اگر شخصیت‌های فرهنگی به عنوان موضع پایان نامه های دانشجویی مطرح شوند با حجم بزرگی از اطلاعات فرهنگی در سطح کشور رو به رو خواهیم شد.


گفتمان سازی فرهنگی، از مهم ترین مسائل مطرح در بحث اقتصاد مقاومتی


وی یادآور شد: یکی از مهم ترین مسائل مطرح در بحث اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی فرهنگی است که نقش بسیار مهمی در اصلاح فرهنگ مختلف مردم دارد.


قرار است همزمان با اجلاس 71، نمایشگاهی به وسعت بیش از سه هزار متر مربع در سازمان مرکزی دانشگاه دایر شود و 31 غرفه در اختیار 31 استان قرار گیرد تا دستاوردهای فرهنگی و هنری خود را به نمایش بگذراند

این مسئول دانشگاهی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی با جدیت پیگیر مسائل فرهنگی و اجتماعی است. این در حالی است که تشکیل شرکت های دانش بنیان فرهنگی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با مرکز فعالیت های فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری ، از اقدام های اصلی دانشگاه در این حوزه به شمار می آید.


هاشمی با اشاره به تعبیر شهید مطهری مبنی بر اینکه «فرهنگ روح جامعه است» خاطرنشان کرد: این روح اگر از تن جامعه جدا شود عملا جامعه از مسیر اصلی خارج و خیلی زود فاسد خواهد شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز فرموده اند: «فرهنگ مثل نفس است و اگر نباشد جامعه نابود می شود.» دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز، فرهنگ را موتور توسعه می داند و ما معتقدیم اگر مدیری در حوزه فرهنگی موفق باشد در سایر حوزه ها هم کارایی و اثربخشی لازم را خواهد داشت.


وی در بخش دیگری از سخنانش به اجلاس 71 دانشگاه آزاد اسلامی که بهمن امسال با محوریت و رویکرد فرهنگی برگزار می شود اشاره و اظهار کرد: قرار است همزمان با این اجلاس، نمایشگاهی به وسعت بیش از سه هزار متر مربع در سازمان مرکزی دانشگاه دایر شود و 31 غرفه در اختیار 31 استان قرار گیرد تا دستاوردهای فرهنگی و هنری خود را به نمایش بگذراند.


هاشمی اضافه کرد: طبیعتا این نمایشگاه ، رقابتی هم خواهد بود و امیدواریم واحدها از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن برای معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری دانشگاه استفاده کنند.


شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ، ‌از ساعت 20/30 دوشنبه در واحد کرمان آغاز شد و ساعت 23 به پایان رسید.


دکتر سید طه هاشمی، امروز در اختتامیه نخستین دوره آموزشی کسب ‌و‌ کار فرهنگی ویژه دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد کرمان برگزار شد شرکت و رو در رو با دانشجویان نخبه دانشگاه در جریان ایده‌های برتر آنان قرار گرفت.


عصر امروز نیز قرار است معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به مناسبت روز دانشجو در واحد کرمان سخنرانی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته